Często nasi stali klienci – z którymi współpracujemy od kilkunastu lat – nie wiedzą, że w naszym warsztacie zajmujemy się pełnym zakresem napraw klimatyzacji samochodowej. Robimy wszystko: od prostych przeglądów i uzupełniania czynnika, przez naprawy po zatarciu kompresora, lokalizowanie nieszczelności, aż po naszą specjalność – naprawy instalacji elektrycznej, czyli tzw. „kabelka do kompresora”.
Obsługujemy auta wszystkich marek – zarówno spalinowe, jak i hybrydowe oraz elektryczne.
Przeglądy? Tak – ale nie w ciemno
Wykonujemy standardowe przeglądy klimatyzacji:
– wymianę filtra kabinowego,
– odgrzybianie ultradźwiękowe wnętrza i parownika,
– uzupełnianie czynnika chłodniczego.
Zawsze jednak zaczynamy od diagnozy. Szczególnie jeśli klient trafia do nas po raz pierwszy lub od dłuższego czasu nie serwisował klimatyzacji.
Dlaczego? Bo jeśli układ jest pusty – to znaczy, że czynnik gdzieś uciekł. Trzeba znaleźć i usunąć nieszczelność przed ponownym napełnieniem. W przeciwnym razie – nabijanie to po prostu wyrzucenie pieniędzy w błoto.
Ile czynnika może ubywać?
Zgodnie z normą, roczny ubytek czynnika chłodniczego nie powinien przekraczać 10% pojemności układu.
Przykład: jeśli w układzie jest 500 g czynnika, to ubytek 40–50 g rocznie jest dopuszczalny.
Ale jeśli klimatyzację trzeba „nabijać co roku”, to znaczy, że mamy do czynienia z nieszczelnością – i trzeba ją zlokalizować, naprawić, sprawdzić szczelność i dopiero wtedy napełnić układ.
Nieszczelności? Znajdujemy je dokładnie – nie „na oko”
Poza klasycznym wykrywaniem nieszczelności lampą UV, korzystamy również z bardziej zaawansowanego sprzętu.
Nabijamy układ mieszaniną wodoru i azotu pod ciśnieniem (do 10 atm), a następnie za pomocą detektora wodoru dokładnie lokalizujemy miejsce wycieku – czy to na złączkach, rurkach, skraplaczu, czy kompresorze.
Dzięki tej metodzie, nawet tak trudne przypadki jak nieszczelny parownik pod deską rozdzielczą potrafimy zdiagnozować w kilka minut.
Tak, robimy też elektrykę
Wielu mechaników „robi klimę” – dopóki nie trzeba usiąść nad schematem elektrycznym.
Czujniki, przekaźniki, wentylator silnika, magistrala CAN, sygnał PWM – to dla niektórych za dużo. Wtedy słyszysz: „To jakiś kabelek – trzeba jechać do elektryka”.
U nas jest inaczej.
My nie kończymy pracy, dopóki klimatyzacja znów nie działa. Albo dopóki naprawa nie przekroczy ustalonego z Tobą budżetu.
Obsługujemy oba czynniki: R134a i R1234yf
Bez względu na to, czy Twoje auto korzysta ze starszego czynnika R134a, czy nowego – ekologicznego – R1234yf, jesteśmy w pełni przygotowani do pracy z oboma typami. Dotyczy to również samochodów hybrydowych i elektrycznych, które często wymagają specjalnego oleju lub pracują na nietypowych kompresorach.
Chcesz konkretną diagnozę i uczciwą naprawę?
Zgłoś się do nas, jeśli:
– chcesz, by klimatyzacja działała jak należy,
– nie interesują Cię naprawy „na próbę” ani strzelanie w ciemno,
– zależy Ci na fachowym podejściu od A do Z.
Zadzwoń, umów się i przekonaj się, jak powinna wyglądać naprawa klimatyzacji.
Nie „nabijamy”, tylko naprawdę naprawiamy.