Suzuki SX4 - mały element SMD a wielki problem i niepotrzebne koszty

Suzuki SX4 - mały element SMD a wielki problem i niepotrzebne koszty

Polecam przeczytać głównie posiadaczom SUZUKI SX4 bądź FIATA SEDICI z silnikiem 1,6 i sterownikiem ME17.9.51. Aby zaoszczędzić pieniądze i nerwy zapamiętaj na przyszłość ten artykuł, o ile nie trafiłeś tutaj, bo już masz poniższy problem.

A także osobom, które uważają, że diagnoza usterki ogranicza się tylko do podłączenia komputera.

Problem:

  • Podczas jazdy zaczyna migać kontrolka silnika
  • Brakuje mocy przy przyspieszaniu
  • Nierówna praca na wolnych obrotach
  • Zgaszenie i ponowne odpalenie rozwiązuje chwilowo problem

 Diagnostyka komputerowa:

  • P0301
  • P0303

 Historia naszego auta, nim trafił do nas:

  • Wymienione cewki, świece
  • Wyeliminowane wtryskiwacze paliwa oraz instalacja LPG
  • Autoryzowany serwis wyregulował luz zaworowy (gdy okazało się, że problem nadal występował, mistrz serwisu stwierdził, że jednak trzeba wymienić głowicę)
  • Naprawiona została głowica w niezależnym warsztacie

Pomimo wydanych tysięcy złotych na naprawy, żadna z powyższych czynności nie rozwiązała pierwotnej usterki.

 Diagnoza:

Pomimo wizyt klienta w wielu warsztatach, od mechanika pierwszego kontaktu, po gazownika, Autoryzowaną Stację Obsługi Suzuki i zakładu specjalizującego się regeneracją głowic i tak musieliśmy wykonać pewne czynności diagnostyczne, tj:

  • Zweryfikowanie poprawność wsześniejszych napraw (czyli poprawności doboru wymienionych części)
  • Sprawdzenie spadków napięcia do cewek/wtryskiwaczy podczas jazdy w momencie wystąpienia usterki
  • Sprawdzenie oscyloskopem sygnałów z czujników położenia wału i wałka pod kątem zakłóceń
  • Wyeliminowanie zmiennych faz rozrządu
  • Wyeliminowanie zmiennej długości kolektora dolotowego
  • Wyelimotwanie problemów z nieprawidłową mieszanką paliwowo-powietrzną, np. z uwagi na montaż instalacji LPG
  • Weryfikacja drożności i szczelności kolektora wydechowego i dolotowego

Dopiero to takich zabiegach, mogliśmy zdecydować o rozklejeniu sterownika silnika i poszukiwaniu usterki na płycie PCB. 

 Naprawa:

  • Naprawa ograniczyła w zasadzie na „znalezieniu Wally’ego i wymiany uszkodzonego elementu na płycie PCB - którego? pozwolę zachować to w tajemnicy, ponieważ spędziłem wiele godzin na jego poszukiwaniu. Dla zainteresowanych, którzy szukają rozwiązania: mogę zdradzić, że nie był to znany układ IC 40049, którego sugerowałaby instalacja LPG

 Cena:

  • Diagnoza i ewentualna naprawa ECU: ok 5 rbh
© 2017 Auto-Elektryk Stanisław Niemczyk. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.