W naszej firmie można "od ręki" wykonać diagnostykę komputerową takim sprzętem jak: KTS, CARMANN, G-SCAN2, co zapewnia to możliwość komunikacji z praktycznie wszystkimi pojazdami na rynku. Jeśli chcesz przyjechać samochodem, aby, np. skasować inspekcję serwisową, zaadoptować punkt zerowy pojazdu czy zainicjalizować czujnik kąta skrętu, z przyjemnością pomożemy. Natomiast, jeśli zapaliła Ci się jakaś pomarańczowa kontrolka na liczniku i chcesz podłączyć komputer, żeby dowiedzieć się jaką część masz do wymiany, to lepiej od razu umówić się z nami na pełna diagnozę, może jest drożej, ale chociaż masz pewność, że usterka zostanie odpowiednio zdiagnozowana.
Przykład:
Przyjeżdża klient na test komputerowy, ponieważ w samochodzie pali się kontrolka, a silnik nierówno pracuje na biegu jałowym. Komputer zgłasza błąd P0300 - wykryto wielokrotne/przypadkowe wypadanie zapłonów na różnych cylindrach. Skoro klient płaci za podpięcie pod komputera, to chciałby wiedzieć, co naprawić/wymienić, żeby kontrolka zgasła. Niestety w wielu przypadkach po samym kodzie błędów, nie da się jednoznacznie stwierdzić uszkodzonego elementu, bez znaczenia czy interfejs diagnostyczne kosztuje 20tys zł czy 500zł. Przy powyżej wspomnianym błędzie mogą być usterki takie jak:
- uszkodzona cewka zapłonowa, świece bądź przewody wysokiego napięcia
- uszkodzony mechanicznie silnik
- uszkodzona zmienna faza rozrządu
- uszkodzony mechanicznie wtryskiwacz paliwa
- uszkodzony wkład katalityczny
- uszkodzony czujnik tlenu (sonda lambda)
- uszkodzony przepływomierz powietrza, bądź nieszczelność w kolektorze dolotowym
- uszkodzony sterownik silnika