Właścicielem firmy jest Stanisław Niemczyk prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą "Auto-Elektryk Stanisław Niemczyk Usługi i Handel" znajdującą się na ul. Gabriela Narutowicza 154, 05-400 Otwock, NIP 5321016757, zwana dalej Warsztatem, z którym kontakt możliwy jest pod adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Data edycji regulaminu 01.01.2023
DEFINICJE
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
"Klient" - osoba, która zawiera z Warsztatem umowę o dzieło, zleca wykonanie Zlecenia.
"Pojazd" - pojazd będący przedmiotem realizacji Zlecenia, zleconej przez Klienta
"Podzespół" - część pojazdu, którą Klient dostarczy wymontowaną z pojazdu w celu naprawy bądź weryfikacji, nadany zostaje jej numer zaczynający się od AE
"Zlecenie" - usterki i czynności do wykonania zgłoszone przez Klienta podczas Przyjęcia Pojazdu/Podzespołu bądź zgłoszone po Przyjęciu, np. telefonicznie.
"Przejęcie" - czas, podczas którego Klient wraz z pracownikiem Warsztatu spisuje treść Zlecenia oraz wszelkie uwagi.
"Klient" - osoba, która zawiera z Warsztatem umowę o dzieło, zleca wykonanie Zlecenia.
"Pojazd" - pojazd będący przedmiotem realizacji Zlecenia, zleconej przez Klienta
"Podzespół" - część pojazdu, którą Klient dostarczy wymontowaną z pojazdu w celu naprawy bądź weryfikacji, nadany zostaje jej numer zaczynający się od AE
"Zlecenie" - usterki i czynności do wykonania zgłoszone przez Klienta podczas Przyjęcia Pojazdu/Podzespołu bądź zgłoszone po Przyjęciu, np. telefonicznie.
"Przejęcie" - czas, podczas którego Klient wraz z pracownikiem Warsztatu spisuje treść Zlecenia oraz wszelkie uwagi.
1. OGÓLNE
1.1. Warsztat jest czynny w godzinach od 8.00 do 17.00 od poniedziałku do piątku z wyłączeniem godzin 12:00-13:00.
1.2. Realizacja Zleceń odbywa się jedynie pod adresem Warsztatu.
1.3. Warsztat zastrzega sobie prawo do zmiany godzin i dni pracy Warsztatu w sytuacjach losowych bądź urlopowych. Wówczas Klient, którego Pojazd będzie w trakcie realizacji Zlecenia, zostanie o tym poinformowany wcześniej.
1.4. Przelewowy sposób zapłaty ustalany jest indywidualnie z Klientem podczas Przyjęcia Pojazdu. Jeśli Klient nie zgłosi takiej chęci, obowiązuje płatność gotówkowa bądź płatność za pomocą terminala płatniczego.
1.5. Dane Klienta wykorzystywane są jedynie w celach podatkowych, kontaktowych Warsztatu z Klientem oraz w celu ochrony świadczonych usług. Administratorem danych osobowych jest Warsztat.
1.6. Na terenie Warsztatu prowadzony jest monitoring audio-wizyjny oraz wykonywane są zdjęcia pojazdów w celu ochrony i poprawy świadczonych usług. Czas przetrzymywania nagrań i zdjęć wynosi do 30 dni.
1.7. Zlecenie usługi jest równoznaczne z akceptacją regulaminu Warsztatu.
2. CENNIK
2.1. Obowiązują ceny zgodne z aktualnym cennikiem Warsztatu, dostępnego na stronie internetowej www.aeniemczyk.pl/cennik
2.2. Koszt za realizację treści Zlecenia obejmuje:
a) diagnozę usterki/usterek,
b) wymianę lub naprawę Podzespołu/części,
c) koszt wykorzystanych części,
d) inne usługi, np. holowanie, parking powyżej określonego limitu itp.
2.3. Jeśli po zdiagnozowaniu usterki, Klient nie zdecyduje się na dalszą realizację Zlecenia, pobrana zostanie opłata za diagnozę wg cennika.
2.4. Klient może wyznaczyć próg cenowy, powyżej którego konieczny jest kontakt z Klientem w celu akceptacji kosztów na realizacje Zlecenia. Jeśli takowego nie wyznaczy, Warsztat będzie realizował zlecenie bez konsultacji z Klientem, o ile łączna kwota nie przekroczy:
a) 350 zł w przypadku naprawy podzespołu dostarczonego bez pojazdu,
b) 700 zł w przypadku zgłoszenia naprawy jednej usterki w aucie
c) 1000 zł w przypadku zgłoszenia naprawy więcej niż jednej usterki w aucie
2.5. Opłata parkingowa pobierana jest w kwocie 30 zł za każdy rozpoczęty dzień kalendarzowy, gdy:
a) Pojazd nie zostanie odebrany po 3 dniach roboczych od momentu powiadomienia Klienta o zakończeniu realizacji Zlecenia,
b) oczekiwanie na część, którą organizuje Klient, jest dłuższy niż 5 dni roboczych od momentu poinformowania Klienta o konieczności kupna danej części,
c) jeżeli z Klientem nie ma kontaktu przez okres dłuższy niż 3 dni robocze od momentu Przyjęcia Pojazd.
3. ZLECENIA NAPRAWY, NAPRAWY I WYDANIA
3.1. Przyjmowanie i wydawanie Pojazdów/Podzespołów odbywa się w godzinach pracy warsztatu.
3.2. Za kontakt z Klientem uważa się: kontakt telefoniczny, wiadomość SMS lub pocztę elektroniczną. Klient podczas Przyjęcia Pojazdu może zastrzec możliwość kontaktu w powyższy sposób.
3.3. W godzinach pracy Warsztatu Klient może uzyskać informację o przebiegu realizacji Zlecenia.
3.4. Czas realizacji Zlecenia trwa pełne 2 dni robocze bądź jest ustalany indywidualnie. Klient ma obowiązek poinformowania Warsztat podczas Przyjęciem Pojazdu, jeśli musi odebrać Pojazd przed powyższym czasem. Warsztat zastrzega sobie prawo do przedłużenia czasu realizacji Zlecenia po wcześniejszym kontakcie z Klientem. Czas realizacji Zlecenia może wydłużyć się z przyczyn niezależnych od Warsztatu, np. opóźnienie w dostawie części (głównie używanych).
3.5. Podzespoł przechodzi na własność Warsztatu jeśli:
a) nie zostanie odebrany w przeciągu 30 dni kalendarzowych od czasu powiadomienia Klienta o zakończeniu realizacji Zlecenia,
b) z Klientem nie ma kontaktu przez okres dłuższy niż 30 dni kalendarzowych od czasu spisania Zlecenia.
3.6. Pojazd może być wydany jedynie Klientowi bądź osobie, która została przez niego upoważniona.
3.7. Wymienione części, których Klient nie odebrał przy odbiorze Pojazdu, przetrzymywane są przez okres 1 dnia roboczego od dnia odbioru, a następnie oddane do recyklingu.
3.8. Na czas realizacji Zlecenia Warsztat nie zapewnia darmowego pojazdu zastępczego.
4. GWARANCJA
4.1. Na wykonane usługi udzielana jest roczna gwarancja. Warsztat zastrzega sobie prawo do zmniejszenia okresu gwarancji po wcześniejszym uzgodnieniem z Klientem (np. rozruszniki od wózków widłowych czy pojazdów kurierskich).
4.2. Na wykonaną diagnozę usterki udzielana jest 21-dniowa gwarancja.
4.3. Na części zakupione przez Warsztat, udzielana jest gwarancja zgodnie z gwarancją producenta części. W przypadku części używanych gwarancja wynosi 14 dni kalendarzowych, chyba że sprzedawca zwiększył jej okres.
4.4. Jeśli w okresie gwarancji na część, kupionej przez Warsztat, stwierdzona zostanie jej wada, usługa zostaje wykonana na koszt Warsztatu.
4.5. Warsztat nie ponosi odpowiedzialności za jakość części dostarczonych przez Klienta i ich wymiana nie podlega gwarancji.
4.6. Warunkiem rozpatrzenia gwarancji jest pozostawienie Pojazdu w Warsztacie na okres do 2 dni roboczych, celem weryfikacji zgłoszenia. W szczególnych przypadkach czas może wydłużyć się z przyczyn niezależnych od warsztatu, np. jeśli trzeba zaczerpnąć opinii osób trzecich.
4.7. Okres gwarancji liczony jest od dnia zakończenia Zlecenia, do dnia ewentualnego pozostawiania Pojazdu/Podzespołu w Warsztacie, celem weryfikacji reklamowanego Zlecenia.
4.8. Gwarancja nie zostanie rozpatrzona pozytywnie, jeśli:
a) klient nie zastosował się do uwag wyszczególnionych w podsumowaniu wykonanego Zlecenia, np. wycieki oleju na alternator,
b) klient zdemontował reklamowaną część/podzespół,
c) zerwana zostanie plomba gwarancyjna,
d) zauważone zostaną ślady osób trzecich przy podzespole, który był obiektem wymiany bądź naprawy.
e) Pojazd/Podzespół uszkodził się ewidentnie z winny Klienta.
4.9. Jeśli klient zgłosi reklamację na wykonane Zlecenie/część w okresie objętym gwarancją, Warsztat przyjmie Pojazd/Podzespół do weryfikacji na warunkach z punktu 4.6. Jeśli okaże się, że skutkiem zgłoszonej nieprawidłowości jest usterka nie związana z treścią realizacji reklamowanego Zlecenia, Warsztat wskaże usterkę, naliczając opłatę weryfikacyjną wg cennika.
4.10. Jeśli w okresie gwarancji w Podzespole dojdzie do usterki części, ktora nie została wymieniona/naprawiona podczas naprawy, wówczas usługa zostaje wykonana na koszt Warsztatu, a Klient ponosi jedynie koszt wspomnianej części.
4.11. Klient chcący zareklamować wykonane zlecenie dostarcza Pojazd/Podzespół na własny koszt do Warsztatu. (wyjaśnienie: nawet w przypadku nowych pojazdów objętych okresem gwarancyjnym producenta, producent nie zapewnia darmowego holowania. Zapewnienie darmowego holowania leży po stronie ubezpieczyciela pojazdu.
5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
5.1. Podczas realizacji Zlecenia często wymagane jest odpięcie akumulatora, co w niektórych pojazdach może powodować usunięcie ustawień i danych użytkownika, za co Warsztat nie ponosi odpowiedzialności (np. kod do radia, rozsynchronizowanie pilota, cofnięcie wartości adaptacyjnych), o ile klient nie zastrzegł nie wykonywania powyżej czynności podczas Przyjmowania Pojazdu.
5.2. W razie potrzeby, Klient zobowiązany jest do pozostawienia dowodu rejestracyjnego wraz z ważnym ubezpieczeniem. W razie kontroli drogowej Warsztat nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencję braku terminowego przeglądu, OC, niesprawności technicznej (oprócz usterek zgłoszonych w Zleceniu) bądź braku rejestracji Pojazdu.
5.3. Warsztat nie odpowiada za rzeczy pozostawione we wnętrzu Pojazdu.
5.4. Warsztat zastrzega sobie prawo do wykonania jazdy testowej w promieniu 20 km od Warsztatu w celu realizacji Zlecenia, podczas której Pojazd będzie poddawany testom, jakie występują na co dzień w ruchu drogowym. W razie wystąpienia dodatkowej usterki, Warsztat poinformuje Klienta i zdiagnozuje problem w celu weryfikacji odpowiedzialności. Jeśli Klient nie zgodzi się z weryfikacją, Warsztat i Klient mają prawo zaczerpnąć opinii rzeczoznawcy.
Przykład: jeśli zapali się kontrolka ABS, a Warsztat zdiagnozuje problem w skorodowanym znaczniku, czujniku bądź wiązce, diagnoza i naprawa zostanie wykonana na koszt Klienta.
5.5. W sytuacjach, o których mowa w punkcie 2.3, gdy okres przekroczy 30 dni kalendarzowych, Warsztat nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody związane z postojem Pojazdem.
5.6. Jeśli Klient przy odbiorze Pojazdu, zgłosi uwagi dotyczące stanu wizualnego (uszkodzenie nadwozia, karoserii, wnętrza) zostanie sporządzona notatka, a do 5 dni roboczych Warsztat zweryfikuje zgłoszenie w oparciu o nagrania z monitoringu i zdjęcia wykonane przed realizacją Zlecenia. Jeśli po weryfikacji okaże się, że uszkodzenie powstało w trakcie realizacji Zlecenia, Warsztat naprawi je na własny koszt. W innym wypadku pobrana zostanie opłata weryfikacyjna, zależna od poniesionej pracy i kosztów Warsztatu.
5.7. Jeśli Klient przy odbiorze Pojazdu bądź do 24 godzin po odbiorze Pojazdu, zgłosi uwagi dotyczące pogorszenia stanu technicznego pojazdu, (np. paląca się kontrolka na liczniku, stuki w zawieszeniu) zostanie sporządzona notatka, a Pojazd ponownie przyjęty do weryfikacji. Warsztat do 5 dni roboczych zweryfikuje zgłoszenie w oparciu o nagrania z monitoringu, zdjęcia wykonane przed realizacją Zlecenia, protokół diagnostyki komputerowej, samodzielnej diagnozy itp., bądź w razie potrzeby opinii osób trzecich. Jeśli usterka powstała z winy warsztatu, Warsztat naprawi ją na własny koszt. W innym wypadku pobrana zostanie opłata weryfikacyjna, zależna od poniesionej pracy i kosztów Warsztatu.
5.8. Wstęp na halę Warsztatu oraz miejsca gdzie obowiązuje zakaz wstępu jest możliwy wyłącznie w obecności przedstawiciela Warsztatu. Samowolne wtargnięcie jest złamaniem zasad BHP. W przypadku jakiegokolwiek wypadku Warsztat nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraty zdrowia lub zniszczeniu mienia osobistego.