System oświetlenia samochodu pojawił się już w 1913roku i nosił „światła Bosch” i to właśnie za sprawą tego wynalazku w samochodach zaczęto montować prądnice. Niegdyś żarówka w kloszu z dwoma przewodami do każdej lampy. Jak to wygląda obecnie?
Aby żarówka ksenonowa włączyła się, potrzebna jest dodatkowo przetwornika napięcia i cewka/starter ksenonu.
Natomiast aby żarówka ksenonowa mogła znaleźć się w przedniej lampie muszą zostać spełnione dwa podstawowe warunki: samo poziomowanie reflektorów i spryskiwacze przednich lamp. Pochylenie pojazdu odbierane jest najczęściej z dwóch czujników zamontowanych na przednim i tylnim wahaczu. Napięcie z potencjometrów wysyłane jest do sterownika Master (np. moduł komfortu), który przelicza dane na kąt pochylenia pojazdu i wysyła informację do modułów w lampach, które natomiast wysterowują odpowiednio silniczki krokowe soczewek tak, aby wiązka światła nie oślepiała pojazdów z naprzeciwka.
Dodatkowo w każdej lampie znajdują się jeszcze dwa silniczki. Jeden odpowiada z skręcanie soczewek na boki, a drugi sterowanie przesłoną przy włączeniu świateł drogowych.
Obecnie w samochodach premium montowane są światła LEDowe oraz laserowe. Dla przykładu System Matrix LED w Audi sprzęga światła, kamery, czujniki, sensory oraz GPS w jedno. Dzięki temu możemy zawsze jechać na włączonych światłach drogowych, a samochód wie, kiedy znajdujemy się w terenie zabudowanym i zmienia światła na mijania. A poza terenem zabudowanym, gdy kamery i czujniki wykryją samochód lub pieszego, to wygaszają pewne segmenty lamp tylko w miejscu samochodu lub pieszego, dzięki czemu obraz przed i za pojazdem pozostaje dokładnie widoczny, a kierowca nie jest oślepiany.
W naszej firmie jesteśmy w stanie naprawić wszelkie problemy ze światłami, począwszy od wymiany zwykłych żarówek, napraw instalacji, problemów z oświetleniem ksenonowym, LEDowym po sygnalizację świetlną w pojazdach uprzywilejowanych, kończąc na pomocy w uszczelnieniu i z polerowaniu lamp w zaprzyjaźnionej firmie.
Na miejscu posiadamy wszystkie typy żarówek zwykłych i ksenonowych wiodących producentów, więc wymianę przeprowadzamy od ręki, pod warunkiem, że nie wiąże się to z demontażem zderzaka.