Osprzęt silnika (braki mocy, gaśnięcie itp.)

Osprzęt silnika (braki mocy, gaśnięcie itp.)

W wyniku zaostrzanych norm dotyczących emisji spalin producenci stale udoskonalają swoje jednostki napędowe. Montowane są dodatkowe podzespoły, które wymagają dodatkowych czujników. Często awaria jednego z  nich powoduje zapalenie się kontrolki silnika, brak mocy, czy nawet zgaśnięcie samochodu. Chociażby zastosowanie filtra cząstek stałych, spowodowało pojawienie się kilku czujników temperatury spalin, czujnika różnicy ciśnień, a w niektórych pojazdach grzałek przewodów i zbiornika Adblue, specjalnego sterownika odpowiadającego za dozowanie dodatku do zbiornika paliwa, czujnika otwarcia wlewu paliwa czy dodatkowego wtrysku ze świecą wmontowanej w wydech.

Diagnoza usterek dotyczących układu wydechowego, dolotowego czy paliwowego jest tym trudniejsza, im rzadziej usterka występuje. Zawsze zaczynamy od podłączenia komputerowa pod samochód. Niestety, często w pamięci sterownika silnika znajduje się wiele błędów związanymi z różnymi podzespołami, co spowodowane jest  głównie poprzednimi naprawami u mechaników, którzy po wszystkim nie usuwają pamięci o błędach. Wszystkie czujniki, które zostały odpięte przy włączonym zapłonie, zapisują się w pamięci. Z tego względu, musimy "posprzątać" po wcześniejszych naprawach, skasować błędy i wyruszyć na jazdę próbną, w celu wywołania usterki, a przy okazji nagrywać komputerem wartości rzeczywiste z czujników, które podejrzewamy o usterkę. Dodatkowo podczas pracy wspomagamy się generatorem sygnału i oscyloskopem czy podłączając go pod nastawniki, potencjometry, czujnik, regulatory itp.

© 2017 Auto-Elektryk Stanisław Niemczyk. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.