Bezpieczeństwo czynne (np. ABS, ESP, asystent pasa ruchu, strefa martwego pola itp.)

Bezpieczeństwo czynne (np. ABS, ESP, asystent pasa ruchu, strefa martwego pola itp.)

Czyli wszystkie systemu, które czuwają nad tym, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo kolizji czy wypadku. Niegdyś system ABS zamontowany w pojazdach był szumnie reklamowany, a na pokrywie bagażnika czasami pojawiała duża się naklejka z informacją o wyposażeniu pojazdu w ten system, a od 2006 roku obowiązkowe wyposażenie samochód w rejestrowanych w Polsce. Obecnie producenci coraz chętniej montują dodatkowe systemy bezpieczeństwa kusząc klientów. Naprawimy, bądź zdiagnozujemy (jeśli będzie to wymagało wizyty u mechanika, np uszkodzona piasta) problemy z systemami występującymi  w nowoczesnych pojazdach takie jak:

 - wspominamy wcześniej ABS,
ASR (ASC, TCS, TC), czyli kontrolę trakcji ograniczającą moment obrotowy silnika przy ruszaniu, bądź przyhamowuje jedno koło
- ESP (VSC, DSC,VSA, PSM) - czyli system który stabilizuje tor ruchu pojazdu, głównie podczas pokonywania zakrętów
- ACC (Speedtronic, Distronic) - czyli aktywny tempomat. Po aktywacji systemu pojazd automatycznie zwalnia w przypadku hamowania samochodów jadących przed nami i przyspiesza, jeśli droga jest wolna
- BLIS - czyli system wyposażony w radary ostrzegający kierowcę o innym pojeździe w martwym polu, sygnalizując jego obecność odpowiednią kontrolką w lusterkach.
- AFIL (Lane assist), czyli system ostrzegający przed zjechaniem z pasa drogi. W przypadku kiedy kamera wychwyci, że kierowca zjeżdża z pasa ruchu, bez włączenia kierunkowskazu, uruchamiany jest sygnał dźwiękowy bądź wibracja kierownicy a nawet fotela.
- AFL – , czyli światła adaptacyjne doświetlające zakręty (więcej o tym w dziale o światłach)
- BAS (BA, MBA) czyli system wspomagania hamowania. Jeśli system wykryje szybsze niż standardowe wciśnięcie pedału hamulca, za pomocą potencjometru lub czujnikowi halla w czujniku pedału hamulca, zwiększa ciśnienie płynu hamulcowego, dzięki czemu uzyskujemy szybciej odpowiednią siłę hamowania.
- EBD , czyli systemu rozdzielający siły hamowania, tak aby pojazdu utrzymywał obrany tor ruchu.
- TSR, czyli system rozpoznawania znaków drogowych
- NV (Night Vision Assist, INV, NVA)  czyli system noktowizyjny
- Driver Alert, czyli system monitorujący zmęczenie kierowcy, analizujący  kierunek ruchu i płynność ruchów kierowcy

© 2017 Auto-Elektryk Stanisław Niemczyk. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.