Czyli wszystkie systemu, które czuwają nad tym, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo kolizji czy wypadku. Niegdyś system ABS zamontowany w pojazdach był szumnie reklamowany, a na pokrywie bagażnika czasami pojawiała duża się naklejka z informacją o wyposażeniu pojazdu w ten system, a od 2006 roku obowiązkowe wyposażenie samochód w rejestrowanych w Polsce. Obecnie producenci coraz chętniej montują dodatkowe systemy bezpieczeństwa kusząc klientów. Naprawimy, bądź zdiagnozujemy (jeśli będzie to wymagało wizyty u mechanika, np uszkodzona piasta) problemy z systemami występującymi w nowoczesnych pojazdach takie jak:
- wspominamy wcześniej ABS,
- ASR (ASC, TCS, TC), czyli kontrolę trakcji ograniczającą moment obrotowy silnika przy ruszaniu, bądź przyhamowuje jedno koło
- ESP (VSC, DSC,VSA, PSM) - czyli system który stabilizuje tor ruchu pojazdu, głównie podczas pokonywania zakrętów
- ACC (Speedtronic, Distronic) - czyli aktywny tempomat. Po aktywacji systemu pojazd automatycznie zwalnia w przypadku hamowania samochodów jadących przed nami i przyspiesza, jeśli droga jest wolna
- BLIS - czyli system wyposażony w radary ostrzegający kierowcę o innym pojeździe w martwym polu, sygnalizując jego obecność odpowiednią kontrolką w lusterkach.
- AFIL (Lane assist), czyli system ostrzegający przed zjechaniem z pasa drogi. W przypadku kiedy kamera wychwyci, że kierowca zjeżdża z pasa ruchu, bez włączenia kierunkowskazu, uruchamiany jest sygnał dźwiękowy bądź wibracja kierownicy a nawet fotela.
- AFL – , czyli światła adaptacyjne doświetlające zakręty (więcej o tym w dziale o światłach)
- BAS (BA, MBA) czyli system wspomagania hamowania. Jeśli system wykryje szybsze niż standardowe wciśnięcie pedału hamulca, za pomocą potencjometru lub czujnikowi halla w czujniku pedału hamulca, zwiększa ciśnienie płynu hamulcowego, dzięki czemu uzyskujemy szybciej odpowiednią siłę hamowania.
- EBD , czyli systemu rozdzielający siły hamowania, tak aby pojazdu utrzymywał obrany tor ruchu.
- TSR, czyli system rozpoznawania znaków drogowych
- NV (Night Vision Assist, INV, NVA) czyli system noktowizyjny
- Driver Alert, czyli system monitorujący zmęczenie kierowcy, analizujący kierunek ruchu i płynność ruchów kierowcy