„Pojadę na test komputerowy i będę wiedział co jest zepsute”

Do napisania tego artykułu skłoniła mnie poniższa sytuacja. Klient przyjechał do warsztatu na podłączenie komputera pod samochód bo „wariuje”. Na moje pytanie, co dokładnie się dzieje, odpowiedział, że nie pali mu się jedna żarówka pozycyjna. Oczywiście podjął już próbę naprawy poprzez wymianę żarówki, jednak nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu.

Chrysler Voyager - problem z automatem

Staramy się nie przyjmować bezpośrednio od klienta samochodów na problemy z automatyczną skrzynią biegów głównie dlatego, że ich awarie dotyczą głównie usterek mechanicznych, które rozwiązują warsztaty specjalizujące się w tej dziedzinie. Nawet jeśli sterownik skrzyni biegów zgłasza awarię któregoś z elektrozaworów, to jego ewentualna wymiana polega na rozebraniu do pewnego stopnia skrzyni biegów, opróżnieniu układu hydraulicznego itp. a to praca dla mechanika. Dodatkowo często zdarza się, że sam sterownik skrzyni znajduje się wewnątrz skrzyni biegów, co wręcz uniemożliwia jakąkolwiek diagnozę, bez jej rozmontowania.

"Już bez komputera nie potraficie nic zrobić?", czyli o komputerze diagnostycznym słów kilka

Potrafimy, ale po co sobie życie utrudniać i narażać klienta na niepotrzebne koszt związany z czasem poszukiwania usterki. To tak, jakby drwalowi zlecić wykarczowanie lasu i na rzecz piły spalinowej dać siekierę bądź piłkę ręczną. W jednym i drugim przypadku drwal wytnie las, tylko nieporównywalnym nakładem pracy, za który będzie musiał naliczyć sobie wynagrodzenie od zleceniodawcy.

Opel Zafira B

Tym razem na warsztat weźmiemy Opla Zafirę B z prostym silnikiem 1,6. Samochód trafił do nas po wcześniejszych nieskutecznych naprawach w innych warsztatach. Klient podczas przyjęcia zgłosił następujący problem: Samochód zgasł podczas jazdy i od tego momentu ma problemy z odpalaniem. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem, aby odpalił. Jak już odpali to dławi się i kopci. Sugestia klienta to sterownik silnika.

Renault Zoe

Tym razem zawitał do nas elektryczny Renault Zoe. To już kolejny samochód elektryczny tej marki w naszym warsztacie. W tym egzemplarzu klient zlecił problemy z brakiem komunikacji z modułem ABS/ESP i palącą się kontrolką AIR-BAGu. Diagnoza problemów z Air-Bagiem nie była skomplikowana, jednak naprawa wymagała trochę wiedzy i doświadczenia. Polegała na:

© 2017 Auto-Elektryk Stanisław Niemczyk. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.